AKO NÁS PODPORIŤ
- Dobrovolníctvo
- Zbierka
- Finančný dar
- Hmotný dar
- Barter
- Objednaj si našu službu
- 2% dane – sme registrovaný aj pre rok 2025
AKO DAROVAŤ 2% DANE
I. POSTUP NA POUKÁZANIE 2% Z DANE PRE ZAMESTNANCA
Vyplňte „Vyhlásenie o poukázaní 2% z dane“. / v prílohe tohto emailu/
30. 4. 2025 – do tohto termínu je potrebné obe tlačivá /Vyhlásenie a Potvrdenie o zaplatení dane/ doručiť alebo zaslať poštou na príslušný daňový úrad v mieste vášho bydliska, alebo môžete tlačivá odovzdať priamo nám a my ich doručíme na Daňový úrad.
alebo online:https://pfseform.financnasprava.sk/Formulare/eFormVzor/DP/form.527.html#r910a
alebo na stiahnutie https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/verejne-sluzby/katalog-danovych-a-colnych/katalog-vzorov-tlaciv
- Ak ide o dobrovolníka, tak vo Vyhlásení uvedie sumu do výšky 3%.
Ak chce dobrovoľník poukázať 3% z dane, musí získať Potvrdenie o tom, že v roku 2024 odpracoval dobrovoľnícky minimálne 40 hodín / potvrdenie o dobrovoľníckej činnosti – našim dobrovoľníkom vystavíme/
II. POSTUP NA POUKÁZANIE 2% Z DANE PRE FYZICKÚ OSOBU, KTORÁ SI DAŇOVÉ PRIZNANIE PODÁVA SAMA
Fyzická osoba podáva daňové priznanie typu A alebo B. Priamo v daňovom priznaní uvedie údaje o prijímateľovi 2% a výške poukázanej sumy.
31. 3. 2025 – posledný termín podania daňového priznania na príslušný daňový úrad (v mieste bydliska) a termín zaplatenia daňovej povinnosti.
- Ak podáva dobrovoľník daňové priznanie, tak v kolónke o poukázaní podielu zaplatenej dane OZNAČÍ, že poukazuje sumu do výšky 3% (DP typ A alebo DP typ B). POVINNOU prílohou k daňovému priznaniu sa tak stáva Potvrdenie/Potvrdenia o odpracovaní 40 hodín.
III. POSTUP NA POUKÁZANIE 2% Z DANE PRE PRÁVNICKU OSOBU
Právnická osoba (firma) vyplní údaje o prijímateľovi 1 % (2 %) a výške poukázanej sumy priamo v daňovom priznaní.
2 % z dane môže poukázať právnická osoba (firma) v prípade, že počas roka 2024 až do termínu na podanie DP poskytla finančný dar vo výške min. 0,5 % z dane na verejnoprospešný účel (napr.OZ, neziskovej organizácii).
31. 3. 2025 – posledný termín podania daňového priznania na príslušný daňový úrad v mieste sídla spoločnosti a termín zaplatenia daňovej povinnosti (pokiaľ nie je schválené daňovým úradom inak)
30. 6. 2025 pre firmy a SZČO, ktorí si odložili podanie daňového priznania
Do Vyhlásenia napíšte:
b) sumu 2% (resp. 3%), ktorú ste vyrátali z Potvrdenia o zaplatení dane a dátum zaplatenia dane
IČO/SID: 52171086 (kolónku SID za lomítkom nechajte prázdnu)
Právna forma: občianske združenie
Obchodné meno: Prvá pomoc zážitkom
Sídlo (ulica): Dúbravská
Súpisné číslo: 64
PSČ: 080 01
Obec: Prešov
ZÁSADY HOSPODÁRENIA
- Príjmy združenia tvoria: dary, projekty, granty, fondy, dotácie, príspevky fyzických a právnických osôb, členské príspevky, 2%, výnosy z verejných zbierok, zo spoločenských a prezentačných akcií, tomboly, vstupeniek, výnosy z vlastnej činnosti a iných zdrojov.
- Občianskeho združenie hospodári s hnuteľným a nehnuteľným majetkom, majetok je nedotknuteľným vlastníctvom združenia
- Majetok slúži výhradne na plnenie stanovených cieľov, zabezpečovanie jeho vlastnej činnosti, ďalšieho rozvoja a na krytie výdajov.
- Občianske združenie zodpovedá za plnenie svojich záväzkov len do výšky svojho majetku.
- Predsedníctvo na každý rok vypracuje plán hospodárenia a rozpočet občianskeho združenia, tento rozpočet a plán predložia na schválenie valnému zhromaždeniu.
- Hospodárenie občianskeho združenia sa plánuje a realizuje vždy len v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
- V zaujme vytvárania vlastných zdrojov môže združenie vykonávať v doplnkovom rozsahu vo vzťahu k záujmovej činnosti podnikateľskú činnosť v súvislosti so zabezpečovaním cieľov, chodu a poslania združenia, a v súlade so všeobecnými predpismi a stanovami.
AKO BUDÚ VAŠE FINANČNÉ DARY VYUŽITÉ
- realizácia projektu rescueBLIND – prvá pomoc pre nevidiacich a slabozrakých
- realizácia projektu rescueDEAF – prvá pomoc pre nepočujúcich
a všeobecne - Poplatok za domény a hosting
- Poplatok za emailing – zasielame edukačno-osvetové príspevky
- Nákup figurín na kurzy prvej pomoci (dusiace sa dieťa, resuscitačná figurina bábätka)
- Obstaranie spotrebéno materiálu (pre pobočku rescueROOM – toaletný papier, mydlo, čistiace prostriedky)
- Nákup profesionálneho zdravotníckeho vybavenia (vakuový matrac, vakuové dlahy)
- Údržba sanitného vozidla (pneumatiky, servis, poistenie) pre ukážky prvej pomoci pre deti, zdravotný dozor na podujatiach a iné
- Naša tvroba (podcast, ebook, workshop) pre tlač edukačných letákov